CRM reprezinta un set de politici, strategii si tehnologii pentru a atrage, mentine si fideliza clientii, iar solutii crm Romania aplica cu succes aceste reguli. Scopul final al aplicatiei CRM este unificarea interactiunilor oricarei companii cu clientii acesteia.
Aplicatiile de tip CRM au doua dimensiuni, si anume Customer facing applications si Customer intelligence. Prima dimensiune care se refera la interactiunea permanenta cu clientul ofera informatii despre lista de prospecti si ratele de succes, suport al clientilor, automatizarea marketingului, managementul continutului campaniilor de marketing, etc.
A doua dimensiune se refera la cuantificarea relatiei cu clientii prin obtinerea de informatii relevante de la clienti, formularea de strategii pe baza analizelor, astfel departamentul de vanzari poate sa isi contruiasca o strategie de marketing.
Se mai poate discuta despre patru componente de business: front-office, back-office, managementul relatiilor cu alte companii si analiza centralizata a datelor. Front-office se refera la operatiuni care reprezinta interactiuni directe cu clientii, in timp ce back-office se refera la activitati de marketing, service, prospectare, etc.
A treia componenta este managementul relatiilor cu alte companii, cu parteneri, furnizori, retaileri, leaderi de opinie, presa, implicand atat activitati de front-office, cat si de back-office. Analiza datelor este a patra dimensiune, care are scopul de a elabora campanii de marketing, strategeii de vanzare, etc.
Rapoartele de vanzari ofera vizibilitate mai mare asupra gradului de indeplinire a activitatilor pentru fiecare angajat in parte pentru a se interveni in timp util in corectarea eventualelor nereguli. De asemenea, campaniile de marketing reprezinta modalitatea de generare de noi oportunitati de vanzare, prin prospectii ale produselor si serviciilor companiei respective. Se comunica clientilor existenti noutati, promotii pentru cresterea vanzarilor.
Se pot afla rapid cheltuielile si veniturile generate de campaniile de marketing, ca apoi sa se poata identifica tipurile de campanii care aduc un profit mai mare. Si este destul de important ca viteza de reactie la nelamuririle clientilor sa fie din ce in ce mai mare. Prin sistemul CRM se ofera instrumentele necesare construirii bazei de date cu intrebari, documentatii, resurse pe care le foloseste echipa de service si suport in raspunsurile pentru clienti.
In CRM exista functionalitati de alocare automata catre angajatii potriviti, astfel eficienta este sporita. Iar pentru a reduce incidentele raportate de clienti, se iau masuri pentru ca CRM este transparent in departamentele care interactioneaza cu clientii, pentru ca echipele de service si suport sa aiba acces la informatii.
In concluzie, rolul CRM in dezvoltarea relatiei cu clientii este extrem de important, si din ce in ce mai multe companii ar trebui sa foloseasca aceasta aplicatie, pentru ca aduce o contributie majora imbunatatirii relatiei cu clientii, prin promptitudine, seriozitate, eficienta, in cel mai important sector al activitatii oricaror companii, pentru ca nu este doar o vorba, clientul este cu adevarat un stapan, iar CRM il trateaza ca pe un stapan, si isi doreste sa isi mentina acest statut in permanenta, creand astfel siguranta si incredere intre furnizorul de servicii si beneficiarul serviciilor respective. CRM este o solutie de top.