Google Merchant Center este un instrument Google care serveste pentru a introduce date dintr-un magazin online si pentru a putea face publicitate in Cumparaturi Google, printre alte servicii.
Pentru ce este Google Merchant Center?
Obiectivul principal al acestei platforme este de a permite utilizatorilor sa incarce informatiile produselor (marca, tipul de produs, ID-ul produsului, pretul, descrierea…) printr-un flux de date, sa le utilizeze ulterior in campaniile publicitare si sa fie afisate in cele mai relevante cautari din Cumparaturi Google.
Produsele incarcate in Google Merchant Center au o expirare de 30 de zile de la data incarcarii, deci este important ca informatiile sa fie actualizate.
Anunturile pentru Cumparaturi Google in combinatie cu alte canale sunt utilizate pe scara larga de mai multi agenti de publicitate datorita cresterii mari a vizibilitatii pe care o aduc anunturile lor, adaugarii de imagini in motorul de cautare si a CTR-ului ridicat pe care il au de obicei, in acelasi timp cu un CPC de cautare relativ mai mic decat in campaniile de cautare. Interesat de subiect? Vezi mai multe detalii aici: Google merchant center.
Ce puteti face din Google Merchant Center si cum va poate ajuta
- Anunturi pentru Cumparaturi Google: cu un format asemanator cu cel al catalogului, produsele vor fi afisate in reteaua pentru Cumparaturi Google. Aceasta retea se caracterizeaza prin faptul ca este una dintre sursele preferate pentru utilizatori atunci cand cumpara.
- Integrarea cu Adwords: datorita integrarii simple cu Google Ads, fluxurile Merchant Center pot fi utilizate pentru a crea legaturi cu platforma de publicitate Google. Acesta permite realizarea unor campanii specifice, cum ar fi remarketingul dinamic.
- Asistenta pentru Analytics: dateledin Merchant Center pot fi pastrate separat de Analytics in functie de segmentele personalizate care impiedica traversarea accesarilor.
- Evaluari online: recenziilesi evaluarile produselor pot ajuta vanzarile. Integrate in lista Merchat Center, ratingurile, inclusiv stelele, primesc o pozitie preferentiala.
Integrarea cu Cautarea locala Google: listint-urile pot include acum locatiile unitatilor cele mai apropiate de utilizatorul care efectueaza cautarea in acel moment.
Crearea unui flux de date in Google Merchant Center
Incearca si tu Google merchant center
Pentru a incepe sa ne incarcam produsele cu scopul de a face o campanie pentru Cumparaturi Google, trebuie sa avem un cont Gmail si un comert electronic verificat in companie. Esta mai multe optiuni pentru a incepe lucrul in Google Merchant Center:
- Creati catalogul de produse intr-un fisier Excel, specificand o serie de atribute obligatorii si alte atribute specifice in anteturi. Apoi, va trebui sa incarcati acea foaie de calcul cu un fisier cu extensia “.txt” si sa verificati daca este completa.
- Utilizati direct sablonul pe care il putem descarca de la Google si in care atributele presetate pot fi modificate. Aceasta optiune utilizeaza pluginul Google Merchant Center pentru a incarca fluxul de date.
- Unele platforme de comert electronic, cum ar fi PrestaShop sau Magento, au module care permit integrarea automata.