Un software de gestionare a relatiilor cu clientii sau mai simplu spus, software-ul CRM, este un sistem care gestioneaza interactiunile si relatiile unei organizatii cu clientii sai actuali si cu potentialii clienti.
Aceste programe CRM imbunatatesc relatia cu clientii datorita gestionarii interactiunii cu clientii, datorita urmaririi clientilor si totodata, datorita simplificarii proceselor. Obiectivul general al acestpr prgrame CRM, este acela de a creste vanzarile prin imbunatatirea relatiilor de afaceri.
Beneficiile CRM
Datorita dedicarii gestionarii relatiilor cu clientii pentru consolidarea relatiei dintre o afacere si clientii acesteia, exista multe beneficii care vin impreuna cu utilizarea acestui software.
Eficienta vanzarilor
CRM de vanzari va permite sa eficientizati procesele si sa automatizati sarcinile de zi cu zi. Va accepta repetarile de vanzari pe parcursul fiecarei faze a ciclului de vanzari, cum ar fi programarea programarilor si a mementourilor de urmarire, inregistrarea informatiilor despre clienti, urmarirea istoricului comunicarii, scrierea de e-mailuri, generarea de cotatii si propuneri, si crearea unor prognoze precise.
Cu ajutorul acestor programe CRM, echipa dvs. de vanzari are acces imediat la informatiile de care are nevoie exact in momentul in care are nevoie, indiferent unde se afla. Chiar si cei mai dezorganizati vanzatori pot ramane pregatiti, ordonati si capabili sa vanda, datorita programelor CRM.
Servicii pentru clienti imbunatatite
Unul dintre cele mai evidente beneficii ale CRM consta in imbunatatirea directa a modului in care afacerea dvs. ofera asistenta clientilor dumneavoastra.
CRM va permite sa surprindeti calatoria unui client, de la potential la cumparator. La indemana, puteti vedea informatiile, preferintele, istoricul achizitiilor, istoricul comunicarii si multe altele.
Aceasta perspectiva va plaseaza intr-o pozitie in care sa le intelegeti mai bine nevoile, sa anticipati miscarile urmatoare si sa oferiti servicii exceptionale clientilor.
Colaborarea angajatilor si o comunicare imbunatatita
Informatiile stocate in sistemul dvs. CRM nu sunt doar pentru echipa dvs. de vanzari! Veti descoperi rapid ca multe alte departamente vor avea de castigat in a avea toate informatiile pentru clienti la dispozitia lor.
De exemplu, departamentul dvs. de marketing poate utiliza istoricul achizitiilor clientilor pentru a dezvolta campanii de marketing directionate care transmit mesaje personalizate si ajuta la dezvoltarea relatiilor in timp. Echipa dvs. de asistenta poate utiliza istoricul comunicarii unui client pentru a rezolva rapid si eficient incidentele.
CRM permite diferitelor departamente din cadrul unei companii sa partajeze informatii si sa functioneze ca echipa de colaborare, imbunatatind comunicarea si eficienta.
Suport pentru manageri
CRM ofera multe beneficii pentru managerii de vanzari, ajutandu-i sa ramana la curent, sa ia decizii de afaceri mai bune si sa obtina rezultate mai rapide.
Nu numai ca le permite managerilor sa urmareasca productivitatea generala a echipei lor, ci le ofera o perspectiva vizuala in reteaua de vanzari, astfel incat sa poata identifica oportunitati si provocari suplimentare.
Un CRM bun ofera de asemenea, rapoarte personalizate si tablouri de bord pentru manageri, astfel incat acestia sa poata lua decizii bazate pe date.
Cine poate folosi CRM?
Indiferent ca detineti o afacere mica si la inceput de drum, sau o afacere foarte profitabila, daca aveti clienti sau nevoia de a gestiona relatiile cu clientii, furnizorii, partenerii, etc., puteti beneficia de o solutie de gestionare a relatiilor cu clientii.
Start-up-urile
Start-up-urile sunt afaceri noi care au in general, un numar mai mic de angajati si clienti, deoarece sunt la inceput de drum in industriile respective. Investitia intr-un CRM pentru demararea afacerilor este un mod inteligent de a planifica viitorul si de a va pregati pentru cresterea viitoare. De asemenea, ajuta aceste intreprinderi sa ramana organizate si eficiente inca de la inceput, fara a fi nevoite sa invete obiceiurile proaste pe drum.
Intreprinderi mici si mijlocii (IMM)
Intreprinderile mici si mijlocii au mai multa experienta in industrie, mai multi angajati, si de obicei mai multi clienti. Probabil au o echipa de vanzari mai mare care lucreaza mai multe oferte, in diferite etape ale retelei de vanzari, ceea ce face mai dificil sa urmareasca toate detaliile fara a pierde o oportunitate. Aici CRM poate avea un impact urias.
Intreprinderi mari de dimensiuni mari
Organizatiile mari si la nivel de intreprindere au si mai multe piese in miscare si o complexitate adaugata: mai multi angajati, mai multe locatii, un lant de aprovizionare mai extins si mai multe departamente, angajati si clienti de gestionat.
Pentru aceste afaceri, CRM se poate comporta ca un asistent virtual. Inregistrarea unor cantitati copioase de informatii despre clienti imposibil de facut manual este esentiala. Ca si in cazul IMM-urilor, CRM aduce plaseaza toate datele intr-o singura locatie centralizata. De asemenea, CRM usureaza colaborarea utilizatorilor si asigura ca comunicarea se face in cele mai bune conditii.