SEO se modifica tot timpul, iar Google face tot ce poate pentru a crea o pagina de rezultate a motorului de cautare (SERP) ce contine pagini cu continut de calitate. In primele zile ale Google, SEO a insemnat umplutura de continut plin de cuvinte cheie si folosirea codurilor pentru a obtine rezultate.
Primul derapaj departe de ceea ce este acum epoca intunecata a algoritmilor de cautare, s-a produs in 2011, atunci cand Google a lansat actualizarea Panda (algoritmul Panda), cu modificari ulterioare, care se intampla in mod regulat inca de atunci. Esti interesat de seo Cluj? Intra pe DanBradu.com.
O alta schimbare majora in SEO-ul recent, este aparitia smartphone-urilor la preturi accesibile. In ultimii cinci ani, smartphone-urile au devenit omniprezente, Google acordandu-si prioritate SERP-ului pentru a oferi continut prietenos mobil.
Toate aceste modificari au tinut in priza profesionistii SEO si ne putem astepta la mai multe schimbari pe masura ce timpul trece. Iata cativa dintre factorii majori care au influentat Google SEO in ultimii ani. Cu tot ceea ce s-a schimbat, nu este greu sa vezi ce pretuieste Google si ce trebuie sa faci tu pentru a obtine un ranking cat mai bun.
O epopee Post Panda. Actualizarea Panda a marcat o deplasare departe de vechile zile de umplere a cuvintelor cheie si hacking de cod, aducand o abordare bazata pe continut SEO. Substanta conteaza pentru Google si prin eliminarea paginilor „grele”, incarcate de cuvinte cheie care nu aveau nici o informatie reala, au creat dinamica care a determinat crearea de continut inca de atunci.
Aceasta schimbare majora, a facut din continut prima prioritate in SEO si marketing. In prezent, companiile trebuie sa creeze informatii utile care sa poarte imaginea marcii pentru acestea, fara a se baza pe cuvinte cheie inutile.
Problemele locale. Cand Google a inceput sa elaboreze algoritmi de cautare, obiectivul a fost sa faca accesibile informatiile relevante pe internet. Inainte de Panda, rolul internetului in societate era foarte diferit. Intreprinderile locale au adoptat lent o prezenta online, deoarece, in multe cazuri, costul crearii unui site pur si simplu nu merita investitia in acel moment.
Pe masura ce oamenii au devenit mai obisnuiti sa utilizeze Google, companiile locale si-au mutat identitatea in online si Google a folosit o serie de actualizari pentru a acorda prioritate cautarilor locale, permitand agentilor de publicitate sa vizeze un public local de cautare.
Graficul de cunostinte. Anul 2012 a marcat lansarea Google Knowledge Graph, iar popularitatea sa a crescut constant in ultimii ani. In loc sa fie nevoie sa cautati manual pe internet, aceasta inovatie ofera informatii relevante utilizatorilor direct in SERP.
Se estimeaza ca acesta va avea peste 70 de miliarde de intrari si va continua sa creasca in popularitate. Incercarea de a optimiza continutul pentru a fi prezentat in baza de date Knowledge Graph nu este cu adevarat posibila, dar, ca toate lucrurile din epoca noua, calitatea intotdeauna ajuta.
Rise Of Mobile. Cel mai mare factor care a schimbat chipul internetului in ultima vreme, este proliferarea tehnologiei telefonelor mobile de tip smartphone. In 2015, cautarile mobile au depasit oficial toate celelalte forme de interogari Google, iar cu o serie de actualizari, Google are pune mare pret pe optimizarea mobile in dezvoltarea unui site web.
Astazi, primul lucru pe care oamenii il fac atunci cand au nevoie de informatii este sa-si scoata telefonul smartphone, astfel incat utilizand Google, sa poata avea acces la datele de care au nevoie.
Continutul local joaca un rol important in acest domeniu de dezvoltare, deoarece oamenii folosesc Google pentru a cauta informatii utile despre comunitatea lor de afaceri. Nu numai ca prezenta online conteaza astazi pentru intreprinderile mici, ci trebuie optimizata pentru mobil daca se doreste prezenta pe un SERP Google.