Vrei sa vinzi mai mult?
Iata cum te pot ajuta recenziile online.
Vrei vanzari mai mari? Aduna recenzii! Asa ar putea suna un indemn pe care ar trebui sa il urmeze toti cei care nu dau doi bani pe recenziile online, pe stelele (rating) care se acorda pe Facebook si pe platformele gen Trip Advisor sau Yelp.
Probabil iti spui ca o recomandare sincera primita in persoana de la cineva in care ai incredere valoreaza mai mult decat orice campanie de marketing si ai dreptate, dar studiile recente din domeniu arata ca si recenziile online se bucura de o credibilitate la fel de mare.
Daca e sa tragi o prima concluzie, ai putea spune ca recenziile online sincere si pozitive aduc mai multi clienti si asta inseamna incasari mai mari.
Asadar, ai o legatura directa intre aceste reviews si incasari. O agentia de marketing a publicat un infografic interesant despre recenziile online care arata ca vanzarile produselor care au recenzii online sunt cu 200% mai mari decat ale produselor care nu beneficiaza de o parere client onesta din partea celor care le-au testat.
Acesta este si motivul pentru care mai multe magazine online, mai mici sau mari, revin cu un e-mail (sau doua) catre clientul caruia tocmai i s-a livrat un produs in care i se cere parerea cu privire la produsul respectiv si il invita sa lase o recenzie.
Mai mult, anumite recenzii au devenit o oportunitate pentru unii de a-si arata umorul si creativitatea, iar postarile respective au devenit virale.
Iata o modalitate inedita si poate complet neplanificata de a promova un produs, un brand si chiar magazinul care le vinde.
Recenziile sunt cu atat mai valoroase, cu cat sunt mai multe si mai pozitive. Recenziile negative au si ele rolul lor si ajuta un business sa castige puncte la capitolul autenticitate si credibilitate. Daca pentru un produs exista si recenzii bune, dar si mai putin bune, cel sau cea care le citeste va vedea ca nu incerci sa ascunzi nimic, iar recenziile pozitive vor parea sincere (probabil ca si sunt).
Un numar mare de recenzii te va ajuta si cu rata de conversie. Cum am zis deja, cu cat ai mai multe recenzii, cu atat vei vinde mai mult. Singura conditie este ca numarul parerilor negative sa nu il depaseasca pe cel al parerilor pozitive.
Cu toate acestea, ce faci cand apar recenziile negative?
Sunt suficiente exemple zilnice, mai ales pe Facebook, in care diverse afaceri isi dau cu firma in cap prin modul in care raspund clientilor nemultumiti.
Cea mai mare greseala este lipsa seriozitatii si a respectului sau chiar ignorarea recenziei respective.
Asadar, e indicat ca atunci cand apare o astfel de situatie sa raspunzi prompt, sa iti recunosti greselile cand e cazul, sa indrepti greseala sau sa repari problema care a dus la aceasta situatie. Abordarea personala, calda, cantareste mult.
Nu, acelasi raspuns pus cu copy-paste la fiecare utilizator nemultumit nu inseamna ca ti-ai facut treaba.
Asta ar putea sa te coste pe viitor. Atat timp cat vezi clientul ca un om si nu ca o sursa de venit, problema e pe jumatate rezolvata.
Resituirea banilor sau schimbarea produsului sunt solutiile care vin in completarea unui raspuns sincer si prompt. Chiar daca e o cheltuiala in plus, vei pierde mai multi bani daca ignori aceste probleme.