Conceptul de SEO a aparut in anii 90 si este abrevierea de la Search Engine Optimization insemnand optimizare pentru motoarele de cautare. Aceeasi abreviere face referire si la persoanele care au aceasta meserie.
Atunci cand au aparut primele site-uri web au aparut si motoarele de cautare care nu erau pe atunci atat de sofisticate. Acestea aveau rolul de a indexa continutul de pe internet si erau un punct de pornire pentru navigare, si de asemenea arau si sursa de trafic a site-urilor web.
Dupa ce au fost inventate motoarele de cautare specialistii au realizat faptul ca este necesar si un control constient in procesul pentru cresterea vizibilitatii in motoarele de cautare si acest lucru a dus la aparitia unei stiinte noi si anume optimizarea pentru motoarele de cautare.
Pentru solutii moderne si personalizate de optimizare pentru motoarele de cautare va invitam pe DanBradu.com.
[adsenseyu1]
Industria SEO implica mai multe operatii care se vor efectua de catre o echipa de promovare pentru a creste pozitia unui site in lista de rezultate pentru cautari pe anumite expresii sau cuvinte cheie, relevante in ceea ce priveste respectiva afacere sau respectivul domeniu.
Optimizarea se face prin ameliorarea si controlul factorilor care, daca sunt luati impreuna si analizati de catre un algoritm de cautare conduc la o pozitionare buna in paginile de rezultate. In functie de aceste aspecte SEO se imparte in doua categorii.
Exista optimizare interna sau SEO on page pentru care metodele de promovare se aplica site-ului pentru care are loc campania de promovare si care sunt implementate si influentate doar de echipa de SEO.
Exemple in acest sens pot fi descrierile si titlurile, corectarea erorilor, prelucrarea imaginilor, imbunatatirea vitezei cu care se incarca site-ul, optimizarea linkurilor, legaturile interne, modul in care vor fi utilizate reclamele, etc.
De asemenea, exista si optimizarea externa numita si optimizare off-page. Aceasta nu tine in mod exclusiv de echipa care se coupa de SEO ci in special tine de vointa colectiva a Internetului.
[adsenseyu1]
Prin urmare se va porni de la o realitate obiectiva in ceea ce priveste calitatea site-ului web iar motoarele de cautare au ca scop sa gaseasca tot timpul o serie de semnale contorizabile in legatura cu relevanta unei pagini sau cu importanta unei anumite pagini web in raport cu expresiile pe care le utilizeaza oamenii in cautari.
Aceste semnale fac referire si la indicatorii de calitate, la popularitate si la performanta si exemplele in acest sens pot fi numarul de legaturi spre pagina care este analizata, interactiunile sociale, mentiunile cu privire la respectiva pagina, contextul in care apar aceste mentiuni, autoritatea surselor, credibilitatea, volumul local de cautari pentru respectivele cuvinte si expresii, si volumul global de cautari, iar lista poate continua.
Datorita potentialului comercial pe care il ofera internetul in scurt timp dupa ce au aparut motoarele de cautare au aparut si cei care se ocupa cu manipularea ilegala a metodelor de link-are pentru a imbunatati scorul de calitate pentru SEO si pentru a determina o crestere a vizibilitatii pentru anumite pagini web.
Daca vorbim pe termen scurt aceste metode au functionat dar in timp toate aceste practici ilegale sunt penalizate.