Este importanta o diagnoza auto computerizata?

0 Shares
0
0
0

La sfarsitul secolului XX, dezvoltarea tehnologica a atins un nivel foarte inalt. Rapiditatea cu care s-a atins acest nivel a dus la schimbari uriase in toate domeniile de activitate. Industria auto a avut si ea de beneficiat de pe urma acestei dezvoltari tehnologice.

Totul a devenit mult mai computerizat, incepand cu liniile de productie auto ale marilor producatori si terminand cu produsul finit autoturismul. Acesta a inceput inca de la sfarsitul secolului trecut sa fie dotat cu unitati de comanda, calculatoare sau unitati centrale electronice. In linii mari, comunicarea cu aceste unitati poarta denumirea de diagnoza auto computerizata.

Important este sa lamurim ce face computerul central al unui autoturism sau pe scurt ECU. In primul rand, acesta monitorizeaza pe baza unor senzori numerosi parametri care influenteaza sistemul gestionat. Pe baza unor algoritmi sau mape, computerul central calculeaza modul in care sa functioneze sistemul.

In al doilea rand, activeaza clapetele, supapele, injectoarele, pompele, astfel incat sistemul sa functioneze in parametrii stabiliti de calculator sau de sofer. Deci acest calculator central sau pe scurt ECU face multe lucruri in cazul unui autoturism. Extrem de interesant este faptul ca pe un autoturism gasim din ce in ce mai multe computere.

Acestea se gasesc la sistemul de injectie, la abs, la airbaguri, la climatronic, la instrumente, la cutia de viteza automata, etc., toate acestea fiind calculatoare de obicei diferite care in acelasi timp trebuie sa comunice intre ele.

Daca, de exemplu, o componenta electronica a sistemului pe care ECU il gestioneaza, se strica atunci acesta va sesiza problema generand un cod de eroare. Acest cod poate fi citit cu testerul si se poate da o prima directie de diagnoza auto.

Aceasta diagnoza auto computerizata nu e doar o citire de erori, ci primul si cel mai simplu pas de realizat. In continuare, acest proces de diagnoza auto presupune verificarea parametrilor in care functioneaza componentele intregului sistem, citirea valorilor reale si totodata compararea cu cele nominale.

Procesul acesta de diagnoza auto poate fi mult mai ingreunat cand nu aveti un cod de eroare, sau un cod de eroare gresit. Testerele dedicate unei singure marci auto, cele de reprezentanta, sigur au acces la foarte multe zone din computer decat un tester multimarca.

Ca orice calculator si cele de masina folosesc un soft, caruia ii trebuie anumite update-uri. De exemplu, un update este si chip-tuning-ul pentru marirea performantei motorului, sau eco-tuning pentru scaderea consumului de combustibil.

Totusi diagnoza computerizata are si ea limite, practic nereusind sa vada intotdeauna modificarile asupra kilometrajului. Ar fi foarte frumos sa puteti vedea kilometri reali, insa fiecare informatie pe care testerul va ajuta sa o vedeti este citita din memoria calculatorului care poate fi accesata si chiar modificata.

Exista numeroase moduri prin care se pot descoperi aceste modificari sau macar unele urme care sa ateste ca s-au facut aceste modificari. Insa daca o modificare de kilometri s-a realizat de catre un specialist, atunci nu o sa puteti sa vedeti cu ajutorul testerului ce valoare a fost inainte.

0 Shares
You May Also Like