Cum se calculeaza costurile optimizarii SEO?

Cum se calculeaza costurile optimizarii SEO?

0 Shares
0
0
0

Munca de optimizare SEO implica resurse de diferite tipuri si costuri corespunzatoare. Desigur un client care are nevoie de optimizare isi pune mai intai intrebarea: Cat costa o optimizare seo? Apoi se va intreba care sunt principalele modalitati de stabilire a pretului?

La aceasta intrebare se cunosc trei moduri principale de stabilire a pretului: plata pe ora, plata pentru livrabilul concret si plata pentru o companie SEO completa.
1.    Plata pe ora  este folosita de freelanceri si consultanti specializati. Acest cost difera in functie de cota specialistului, de complexitatea elementelor si de costul instrumentelor folosite.
2.    Pretul pentru livrabilul concret este folosita cand clientul are o strategie deja si are nevoie, de exemplu, de 20 de articole pe bloguri, sau de 5 comunicate de presa, etc.
3.    Plata pentru o companie SEO completa care are niste obiective clare este metoda cea mai utlizata in agentiile SEO.

Prin urmare, in afara de tipul de colaborare amintit mai sus, se mai ia in calcul si timpul in care doreste clientul sa se realizeze optimizarea.

Plata pentru o campanie completa SEO, cu niste obiective clare, este cea mai utilizata metoda de lucru in agentiile de SEO.

Pentru stabilirea pretului unui serviciu SEO, trebuie sa se tina cont in principal de tipul de colaborare, competitia existenta in domeniul respectiv, timpul in care clientul doreste sa obtina rezultate, si vizibilitatea curenta a domeniului.

Plata la atingerea tuturor obiectivelor reprezinta un slogan foarte utilizat de furnizori de „SEO ieftin”, pentru atragerea unor clienti creduli. De obicei, aceste obiective raman la nivel de pozitii, aplicandu-se tehnici diverse SEO, care au ca efect o crestere rapida, urmata de cele mai multe ori de o penalizare a Google.

Garantiile in SEO se refera la practic ce poti si totodata ce nu poti promite unui client. O perceptie destul de des intalnita in randul clientilor este aceea ca nu esti bun, daca nu se ofera garantii SEO. Daca un client nu are garantat nr. 1 in Google dupa 3 luni, inseamna ca nu stii nimic si doresti doar sa obtii banii degeaba, esti practic un oportunist. Mirajul unor garantii de durata este exploatat cu succes de furnizorii de SEO ieftin, care au inteles cum trebuie sa se foloseasca de client pentru ca acesta sa scoata bani multi.

Dat fiind faptul ca o campanie SEO, este influentata de o multitudine de factori, un furnizor serios este de obicei foarte rezervat in privinta garantiilor.

Pe langa acesti factori, exista si situatii in care unele recomandari realizate de specialistii SEO nu se implementeaza deloc sau implementarea se realizeaza foarte greu de catre echipa tehnica a clientului. Intr-o campanie de optimizare pentru motoarele de cautare cel mai potrivit obiectiv este vizibilitatea SEO a domeniului, pe un grup de 300 cuvinte cheie, insa exista site-uri unde sunt monitorizate si 8000 de cuvinte cheie pe zi.

Rentabilitatea unei investitii in SEO se poate calcula in cazul in care exista instrumente de masura necesare, dar strategiile trebuie realizate pe termen mediu sau lung, in niciun caz pe termen scurt.

0 Shares
You May Also Like